יוגה אווירית – גלו את העולם המרהיב של יוגה אווירית

יוגה אווירית

יוגה אווירית היא סוג של אימון יצירתי בתנועה, שמבוצע בעזרת ערסלים רחבים העשויים מבד. היא חוברת בין יוגה מסורתית לבין אקרובטיקה על ערסל, מביאה לפיתוח גמישות, כוח ומודעות לגוף במרחב האווירי. תרגול בערסלים משמש גם בתחום הטיפול הפיזי והעצבי, ויישומים שונים כמו טיפול בכאבים ופציעות. אווירית יוגה פועלת על תוחלת השרירים והמפרקים, מפגישה עם החרדות והפחדים האישיים, מפעילה את הרגשות היפות הפנימיות ושוחרת את הכח שבמתרגל בצורה יציבה וטובה.

נקודות מרכזיות:

  • יוגה אווירית היא אימון יצירתי בתנועה שנעשה בעזרת ערסלים רחבים.
  • תרגול בערסלים מפתח גמישות, כוח ומודעות לגוף במרחב האווירי.
  • התרגול בערסלים יכול לשפר את התיאום בין מוח וגוף ולהוות טיפוח נפשי.
  • אווירית יוגה מתאימה לכולם, ללא קשר לניסיון או גיל.
  • בתרגול בערסלים חשוב להקפיד על בטיחות ולהביא מדריך מנוסה לסיוע והוראה.

מה זה יוגה אווירית?

יוגה אווירית היא סוג של אימון בתנוחות יוגה שמבוצע בעזרת ערסלים רחבים. הערסלים מסייעים למתרגל לבצע את התרגילים מבלי להיות עם הרגליים על הקרקע, מה שיוצר תחושת מעוף ושחרור. בתרגול בערסלים משלובים תרגולי יוגה, פילאטיס ואקרובטיקה. סוג זה של יוגה מפתח את הגמישות, הכוח, הרגישות לגוף והיכולת לסמוך על הקרקע. התרגול מבוצע באוויר מה שיאפשר שחרור וניגואים של שרירים מכווצים באופן שאינו רצוני וביצוע תנוחות יוגה באוויר. יוגה אווירית מסייעת לשחרר גוף ומוח ולהביא לרוגע ואיזון הדרכים, והיא מתאימה לכולם, בלתי תלוי בניסיון או גיל.

תכונות של יוגה אווירית
ביצוע תרגולים באוויר, מה שיאפשר שחרור וניגואים של שרירים מכווצים באופן שאינו רצוני
שימור יציבות וסימטריה בתרגול התנוחות
תרגול מודעות לגוף והפקת תנוחות יוגה באוויר
שיפור הגמישות, הכוח והיכולת המוטורית

היסטוריה של אווירית יוגה

אווירית יוגה היא תחום מפותח שמעניק ליכולת יצירתית של האדם למצוא את תנועתו באוויר. השיטה פותחה על ידי גבראלה ברקיניה ומרטה הגרידה בשנות ה-80. הן היו יוגנים ומבוגרות בתחום הריקוד והאקרובטיקה. התפתחותה של אווירית יוגה התתחילה באירופה ומשם התפשטה לרחבי העולם. כיום קיימים קורסים וסדנאות רבות ברחבי העולם שמתרגשות בתחום זה.

היסטוריה של אווירית יוגה

תרקיסטיקה שלב פיתוח
גבראלה ברקיניה שנות ה-80
מרטה הגרידה שנות ה-80
תפשוט השיטה ביישוב שנות ה-90

תנוחות ביוגה אווירית

בין התנוחות הנפוצות ביוגה אווירית נמנות תנוחות כמו הספינה, החושן, הנחיריש, והפוסטורנה. אלו הן תנוחות שמשלבות בין יציבות גופנית ליכולת לעבוד עם התנוחה גם במרחב האווירי. אימון בתנוחות כאלה יכול לשפר גמישות, כוח, יציבות ויכולת קבלת שליטה על הגוף. בעזרת הערסל ניתן לגשת לתנוחות אלו בצורה יותר מדויקת ומאוזנת.

יגה אווירית למתחילים

אווירית יוגה מתאימה לכל אדם, ללא קשר לניסיון או גיל. גם מתחילים יכולים להתחיל לתרגל באוויר בצורה בטוחה ומבוקרת. יש להתחיל עם שיעורים ברמת מתחילים, שידרגו את קושי התרגול בהדרגה. זה חשוב להקפיד על בטיחות בזמן התרגול ולהתמיד בהנחיות המדריך.

יתרונות של יוגה אווירית למתחילים
שיפור יכולת הריכוז והמודעות לגוף
פיתוח כושר פיזי וגמישות
שחרור מנטאלי ורגשי
שיפור יכולות המוטוריות והתיאום בין מוח וגוף
חיזוק כוח הרצון והביטחון העצמי

איך אווירית יוגה עוזרת לשיפור הגוף והנפש?

תרגול ביוגה אווירית מציע מגוון יתרונות לשיפור הגוף והנפש. התרגול מפתח כושר פיזי וגמישות, מפעיל שרירים שונים ומשפר את יכולת הריכוז והמודעות לגוף. בעזרת אווירית יוגה, אנו מתאמנים בתנוחות מסוימות הדורשות יכולת לשלב בין יכולת הפיזית למרחב האווירי. דרך זו, אנחנו מתאמנים גם באיזורים שנכדרשים להם שליטה ויכולת במרחב האווירי.

תרגול ביוגה אווירית מביא לשחרור מנטאלי, רגשי ויכול לשפר את היכולות המוטוריות והתיאום בין המוח לגוף. בעזרת פעילות זו, אנו מתחילים להתקשר לרגשותינו הפנימיים ושליטה באיזורים יכולתיים, אשר בדרך כלל אינם מרוחקים מחשיבתנו עצמה. התרגול גורם לנו גם לחוות תחושת חופש ושחרור, כאשר אנחנו מתנדיבים לגוף שלנו את הרגע והזמן להתרגש מתנועות חדשות.

בעזרת אווירית יוגה, יש לנו את הכוח לסמוך על הקרקע ועל עצמנו. האיזון שנעשה בין הקרקע לבין האוויר מעניק לנו תחושת איזון פיזי ונפשי, המאפשרת לנו להתרגש, לספוג, ולקחת את זה של התרגול חופשי, רגוע ובטוח. התרגול באוויר מאפשר לנו לחוות את הנוכחות של הרוח, ולתת לנו את הסיכוי לנשום, להיות פנימיים ולשחרר את עצמנו למציאות יותר מודעת לנו.

FAQ

מה זה יוגה אווירית?

יוגה אווירית היא סוג של אימון בתנוחות יוגה שמבוצע בעזרת ערסלים רחבים. הערסלים מסייעים למתרגל לבצע את התרגילים מבלי להיות עם הרגליים על הקרקע, מה שיוצר תחושת מעוף ושחרור. בתרגול בערסלים משלובים תרגולי יוגה, פילאטיס ואקרובטיקה. סוג זה של יוגה מפתח את הגמישות, הכוח, הרגישות לגוף והיכולת לסמוך על הקרקע. התרגול מבוצע באוויר מה שיאפשר שחרור וניגואים של שרירים מכווצים באופן שאינו רצוני וביצוע תנוחות יוגה באוויר. יוגה אווירית מסייעת לשחרר גוף ומוח ולהביא לרוגע ואיזון הדרכים, והיא מתאימה לכולם, בלתי תלוי בניסיון או גיל.

מה זה היסטוריה של אווירית יוגה?

אווירית יוגה היא תחום מפותח שמעניק ליכולת יצירתית של האדם למצוא את תנועתו באוויר. השיטה פותחה על ידי גבראלה ברקיניה ומרטה הגרידה בשנות ה-80. הן היו יוגנים ומבוגרות בתחום הריקוד והאקרובטיקה. התפתחותה של אווירית יוגה התחילה באירופה ומשם התפשטה לרחבי העולם. כיום קיימים קורסים וסדנאות רבות ברחבי העולם שמתרגשות בתחום זה.

אילו תנוחות מתרגלים ביוגה אווירית?

בין התנוחות הנפוצות ביוגה אווירית נמנות תנוחות כמו הספינה, החושן, הנחיריש, והפוסטורנה. אלו הן תנוחות שמשלבות בין יציבות גופנית ליכולת לעבוד עם התנוחה גם במרחב האווירי. אימון בתנוחות כאלה יכול לשפר גמישות, כוח, יציבות ויכולת קבלת שליטה על הגוף. בעזרת הערסל ניתן לגשת לתנוחות אלו בצורה יותר מדויקת ומאוזנת.

איך ניתן להתחיל לתרגל את יוגה אווירית?

יוגה אווירית מתאימה לכל אדם, ללא קשר לניסיון או גיל. גם מתחילים יכולים להתחיל לתרגל באוויר בצורה בטוחה ומבוקרת. יש להתחיל עם שיעורים ברמת מתחילים, שידרגו את קושי התרגול בהדרגה. זה חשוב להקפיד על בטיחות בזמן התרגול ולהתמיד בהנחיות המדריך.

מהן התכונות של יוגה אווירית?

תרגול ביוגה אווירית מציע מגוון יתרונות לשיפור הגוף והנפש. התרגול מפתח כושר פיזי וגמישות, מפעיל שרירים שונים ומשפר את יכולת הריכוז והמודעות לגוף. הוא מציע גם שחרור מנטאלי ורגשי וייכול לשפר את היכולות המוטוריות והתיאום בין מוח וגוף. בנוסף לכך, אווירית יוגה גם מאפשרת לנו לחוות תחושת חופש ושחרור שקשה לתאר במילים, ומעניקה למתרגלים סיכוי ללמוד לסמוך על הקרקע ועל עצמם.

מאמרים אחרונים >>

עוד מידע בנושא שעשוי לעניין אותך >>

תרגול יוגה בהריון

יוגה בהריון

תרגול יוגה במהלך ההריון הוא חיוני ובריא. תנוחות היוגה מגמישות את השרירים והמפרקים ומשחררות מתח

לקריאה »
אימון יוגה

אימון יוגה

אימון יוגה הוא משנה את הגוף והנפש. האימון כולל תרגול תנוחות יוגה, התבוננות בנשימה ומדיטציה.

לקריאה »
יוגה חבלים

יוגה חבלים

יוגה חבלים היא תרגול עתיק המתרכז בשימוש של חבלים ותפסי תמיכה נוספים במהלך התרגול. המושג

לקריאה »