איינגר 1-2

איינגר 1-2

שיעור איינגר המיועד גם לתלמידים בתחילת דרכם וגם לתלמידים ממשיכים

אימון שוטף שמתקיים לצד אימון מעמיק לחילופין ולפי החלטת המורה והצורך העולה בשיעור. תרגול בשיטת איינגר יוגה הינו תרגול שיטתי, המלווה באביזרים תומכים ונלמד בהדרגה. העיקרון המנחה הוא שכל אחד יכול לתרגל יוגה, והמורה מתאים את האימון לכל מתרגל על פי יכולותיו. מייסד השיטה הוא ב.ק.ס איינגר, אשר נולד בהודו בשנת 1918 ובזכות מסירות, מוטיבציה וחקר היוגה הצליח להתעלות על אתגרים רבים שנקרו בדרכו. בגיל 14 בעודו חולה, נשלח ללמוד יוגה אצל גיסו, מאסטר קרשינמאצ’אריה. איינגר הצעיר החלים מחוליו ולאחר שלוש שנים נשלח ללמד יוגה בפונה. במהלך השנים הוא חקר לעומק מגוון אסאנות (תנוחות) וטכניקות פראניאמה (תרגילי נשימה), כדי להבין את העקרונות האנטומיים שעומדים בבסיסן. כדי שכל אחד יוכל לתרגל יוגה, הכניס איינגר לשימוש מספר אביזרים, כגון: חגורות, כריות, חבלים ועוד. במערב נודע איינגר הרבה בזכות תלמידו, הכנר יהודי מנוחין. שיטתו ממשיכה להתפתח כל הזמן על ידי ממשיכי דרכו, שבהם בתו הבכורה ובנו. שיטת איינגר יוגה דוגלת בעיקרון שמונת ה-“אברים” של פטנג’אלי (אשטנגה יוגה). פטנג’אלי מתאר את האברים כענפים, אשר יוצרים את העץ, שהוא סמל ליוגה: משמעת אתית, משמעת עצמית, חוזק פיסי וקלילות, מודעות לנשימה, מודעות פנימית, יכולת התמקדות, פריסת המודעות וחיבור לכל דבר. תרגול של אסאנות מאפשר להבין כל אחד מאברים אלה בצורה שלמה יותר.



שיעורי איינגר 1-2

אולם ין, יום ראשון, 16:30-18:00, רוני ברנשטיין
אולם ין, יום שני, 19:00-20:30, דנה אשר
אולם ין, יום רביעי, 08:00-09:30, רפאל עובדיה