איינגר 2

איינגר 2

תרגול איינגר יוגה הוא תרגול שיטתי, השם דגש רב על דיוק ושהייה בתנוחה מתוך הבנה פיזיולוגית עמוקה למיקום השלד והשרירים. תרגול מדויק הנלמד באופן יסודי, מאפשר לגוף להגיע ליכולות פיזיות גבוהות ובהתאם גם ליכולות מנטאליות.

השיעור מלווה באביזרים תומכים כגון: חגורות, כריות, חבלים ועוד. העיקרון המנחה הוא שכל אחד יכול לתרגל יוגה.

שיעורי איינגר יוגה ב- MyogaGym מחולקים לרמות על פי וותק בתרגול ויכולת המתרגל.

שיעור איינגר 2 מיועד לתלמידים המתרגלים לאורך זמן כלומר למעלה משנה אחת

התרגול מבוצע לפי קבוצות של תנוחות, כולל שהיה ממושכת יותר בתנוחות ושימוש נרחב באביזרים גם בתנוחות מורכבות.

על השיטה: מייסד השיטה הוא ב.ק.ס איינגר, אשר נולד בהודו בשנת 1918 ובזכות מסירות, מוטיבציה וחקר היוגה הצליח להתעלות על אתגרים רבים שנקרו בדרכו. בגיל 14 בעודו חולה, נשלח ללמוד יוגה אצל גיסו, מאסטר קרשינמאצ’אריה. איינגר הצעיר החלים מחוליו ולאחר שלוש שנים נשלח ללמד יוגה בפונה. במהלך השנים הוא חקר לעומק מגוון אסאנות (תנוחות) וטכניקות פראניאמה (תרגילי נשימה), כדי להבין את העקרונות האנטומיים שעומדים בבסיסן. כדי שכל אחד יוכל לתרגל יוגה, הכניס איינגר לשימוש מספר אביזרים, כגון: חגורות, כריות, חבלים ועוד. במערב נודע איינגר הרבה בזכות תלמידו, הכנר יהודי מנוחין. שיטתו ממשיכה להתפתח כל הזמן על ידי ממשיכי דרכו, שבהם בתו הבכורה ובנו. שיטת איינגר יוגה דוגלת בעיקרון שמונת ה-“אברים” של פטנג’אלי (אשטנגה יוגה). פטנג’אלי מתאר את האברים כענפים, אשר יוצרים את העץ, שהוא סמל ליוגה: משמעת אתית, משמעת עצמית, חוזק פיסי וקלילות, מודעות לנשימה, מודעות פנימית, יכולת התמקדות, פריסת המודעות וחיבור לכל דבר. תרגול של אסאנות מאפשר להבין כל אחד מאברים אלה בצורה שלמה יותר.

 



שיעורי איינגר 2

אולם ין, יום שני, 19:00-20:30, דנה אשר